၃၂ ေကာဌာသတရားဆိုတာ

အပုတ္ေကာင္ ရုပ္ေဆာင္ထားတဲ့ ဒီခႏၶာကိုယ္မွာ ဆံပင္ အေမႊး ေျခသည္း လက္သည္း သြား အေရ အသား အေၾကာ အရိုး ရိုးတြင္းခ်င္ဆီ အညိွ ႏွလုံး အသည္း အေျမွး အဖ်ဥ္း အဆုတ္ အူမ အူသိမ္ အစာသစ္ အစာေဟာင္း သည္းေျခ သလိပ္ ျပည္ ေသြး ေခြ်း အဆီခဲ မ်က္ရည္ ဆီၾကည္ တံေတြး ႏွပ္ အေစး က်င္ငယ္ (၃၂)ေကာဌာသ တရားေတြကို ရွဳျပီးေနၾကလို႔ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးက မိန္႔မွာေတာ္မူတယ္” ဒီအတိုင္း က်င့္ျပီး သာသနာမွာ ေပ်ာ္ေနၾကတယ္ဆိုတာကို ေဟာျပပါတယ္။ဒကာမၾကီးေရ တခါတရံ အသုဘေတာင္ သုဘလို႔ ထင္တက္ၾကတယ္မဟုက္လား တျခား အေၾကာင္းမ်ား ဘုရားေဟာတာ ရွိေသးလား ဘုရားလို႔ ထပ္ျပီး ေမးေလ်ာက္ပါတယ္။ အရွင္ျမတ္က ဘုရင္ၾကီး ဘုရားေဟာသည့္ ေနာက္တခ်က္ကေတာ့ “ခ်စ္သား ရဟန္းတို႔ သင္တို႔ဟာ ရူပါရုံ သဒၵါရုံ ဂႏၶာရုံ ရသာရုံ ေဖာဌဗၺာရုံ ဓမၼာရုံ ဆိုတဲ့ အာရုံ (၆)ပါး အေပၚမွာ အမွတ္မမွားၾကဘို႔ ေစာင့္စည္းၾကဘို႔ မေစာင့္စည္းရင္ မက္ေမာျခင္း ႏွလုံးမသာျခင္းမ်ား ျဖစ္မယ္ ဒါေၾကာင့္ အာရုံ ေျခာက္ပါးကို ေစာင့္စည္းျပီး ေနပါလို႔ မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္” ဒီအတိုင္း ပ်ိဳျမစ္နဳနယ္ ငယ္ရြယ္ေသာ ရဟန္းေတြဟာ ကာမဂုဏ္အေပၚမွာ မေပ်ာ္ျမဴးပဲ အသက္ထက္ဆုံး က်င့္တာမို႔ သာသနာကို တည္ေစတယ္လို႔ ေဟာျပပါတယ္။ မွန္ပါတယ္ အလြန္မြန္ျမတ္ေသာ တရားပါ ဦးဇင္းတို ့ေတာင္ ကုိယ္ နဳတ္ စိတ္ကို မေစာင့္ထိန္းပဲ သတိလြက္ကာ ဣေျႏၵကို မေစာင့္စည္းပဲ သြားေတာ့ တက္မက္မွဳတရားေတြ ျဖစ္ပါတယ္ ဒီတရားေတာ္ကို အက်ဥ္းခ်ဳံးရင္ ရဟန္းပ်ိဳတပါးဟာ အရြယ္မ်ိဳးစုံး အမ်ိဳးသမီးေတြနဲ႔ ရင္ဆိုင္ရတဲ့အခါမွာ အေမ ႏွမ သမီးအရြယ္လို႔ ဆက္ဆံဘို႔ ဒါထက္ ၃၂ေကာဌာသလို႔ ရွဳျမင္ဘို႔ ဒါထက္ ဣျႏၵိယသံ၀ရသီလလုံျခဳံျပီး ေနထိုင္ ၾကမယ္ဆို သာသနာမွာ ေပ်ာ္ေမြ႔နိဳင္မည္ဆိုတာကို မွတ္သားေလ့လာ သိရွိရပါတယ္။

စစ္ကိုင္းျမိဳ ့ေရႊမင္း၀ံရပ္ မင္း၀ံေတာင္ရိုး မဟာကံ့ေကာ္ျမိဳင္ေက်ာင္းတိုက္ ေအာင္မဂၤလာကန္ေတာ္ၾကီး အတြင္း၌ တည္ထားကိုးကြယ္လွ်က္ရွိေသာ ေအာင္ေျမသစၥာဆုေတာင္းျပည့္ နဂါရံု ျမတ္စြားဘုရား တည္ထားျပီးစီး ေအာင္ျမင္နိုင္ေရးအတြက္ သဒၵါတရား နည္းမ်ားမဆို ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းနိုင္ပါေၾကာင္း သဒၵါၾကည္လင္ ပါရမီရွင္အေပါင္း သူေတာ္ေကာင္းတို ့အား အသိေပးေၾကျငာအပ္ပါသည္။ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းရန္ လိပ္စာ - စစ္ကိုင္းျမိဳ ့၊ ေရႊမင္း၀ံရပ္ ၊ မင္း၀ံေတာင္ရိုး ၊ မဟာကံ့ေကာ္ျမိဳင္ေက်ာင္းတိုက္ ဆရာေတာ္ဦးၾသသဓ

Monday, May 6, 2013

ဒါေလးေတြ သတိျပဳမိၾကပါသလား(လယ္တီဆရာေတာ္)

မရဏာသႏၷ ေသခါနီးကာလတြင္၊ ဒါနကလည္း မေျပာင္၊ သီလကလည္း အေၾကာင္၊ ဘာဝနာကလည္း အေယာင္ေယာင္၊ ခပ္ေၿခာင္ေၿခာင္ အမွတ္တမဲ့၊ ေတာ္ေအာင္သာ ေနခဲ့၍၊ ေသေတာ့မည့္အခိုက္၊ ေဇာငါးတန္အဆိုက္ႏွင့္၊ အရွိဳက္သို႔ထိခါမွ၊ က်ိတိေၾကာင္ေတာင္၊ နားေယာင္ပတ္ကား၊ ေျမြမိဖားကဲ့သို႔၊ သြားရမယ့္ေရွ႕ဘဝ၊ ေတြ႔ရမယ့္ အခင္းေတြႏွင့္၊ ပက္ပင္းပါဆုံမိပါမွ၊ သတိၾကီးရ ၾက၍၊
(၁) ဒါနကို ျပန္ရွဳ႕ေသာ္လည္း၊ ျပဳဖူးသည့္ဒါနက၊ ကာလႏွင့္ခပ္ေရာေရာ၊ ေလာကႏွင့္ ခပ္ဖက္ဖက္၊ ေထြးယွက္လူးလဲ၊ အစင္ၾကယ္ နဲခဲ့၍၊ စိတ္ထဲမွာ မၾကည္လာ၊
(၂) သီလကိုျပန္ရွာေသာ္၊ ေလာကဓံခုေခတ္က၊ လူ႔အျဖစ္ၾကပ္လွ၍၊ တတ္သမွ် ဝစီကံ၊ အနင့္သား ဖန္နိုင္မွ၊ ေတာ္တန္ရုံ ရွိၾကတယ္။
(၃) ဓမၼိက က်ီးပလီကဲ့သို႔၊ တီတီတာတာ၊ ခရာဆန္းျပား၊ အတန္ၾကီး မ်ားနိုင္မွ၊ စားရန္ဖို႔-ဝတ္ရန္ဖို႔၊ တခ်ိဳ႕ေပးကမ္း၊ လူတမ္းေစ့ကာ၊ အနိုင္သာရွိၾက၍၊ သိလ်က္ႏွင့္မိုက္ရေသာ၊ အတိတ္ရ ေခတ္ေပမို႔၊ ျဖစ္သမွ် ကိုယ္ႏွတ္က၊ ျဗဳတ္အတိေပါလွ၍၊ မေနာက မၾကည္သာ၊
(၄) ဘာဝနာဆိုသည္မွာ၊ ျမည္ရိုးမို႔ ျမည္ၾကသည့္၊ သမထ မေနာ၊ ဝိပႆနာေဇာမ်ားႏွင့္၊ ပေကာဋိ အသခ်ၤာ၊ တသက္လုံး စင္ကြာ၏။
(၅) ဘုရားဂုဏ္ တရားဂုဏ္ သံဃဂုဏ္ကို၊ အာရုံခံေအာက္ေမ့ဟု၊ တေထ့ေထ့ဆိုရပါေသာ္လည္း၊ နဂိုရ္ရင္း ပကတိ၊ ေလ့က်က္ၿခင္းမရွိ၍၊ မိေအာင္မထင္ေပ။
(၆) ေဝပါ၏ အမွ်၊ တဖြဖြဆိုေသာ္လည္း၊ ထိုသူ၏ဓာတ္ နရက္ကို တတ္အၾကပ္ သိျပီမို႔၊ နားညီးရုံသာ ရွိရွာသည္။ (လယ္တီဆရာေတာ္)
မွတ္ခ်က္။ လယ္တီဆရာေတာ္ ၏ ဓမၼအျမင္မ်ားကို
21-09-2011- ေန႔တြင္ ၾကေရာက္သည့္ မိမိ၏ ၃၈ ျပည့္ ေမြးေန႔ အမွတ္တရအျဖစ္ ဓမၼဒါနမွ်ေဝပါသည္။
အားလုံး သက္ရွည္က်မ္းမာ စိတ္ခ်မ္းသာ လိုရာဆႏၵျပည့္ပါေစ။

No comments:

Post a Comment