ကံထြန္းသစ္ "နတ္စည္"
ကေလာင္အမည္နဲ႔ေရးခဲ့သည့္ "ဘုန္းနဲ႔ကံနဲ႔လူငယ္ေတြ" စာအုပ္မွ " ျခင္းေတာင္းႀကီး
ျပန္ယူခဲ့ေနာ္" ေဆာင္းပါးကို ေဖၚျပအပ္ပါသည္။
"ျခင္းေတာင္းႀကီး
ျပန္ယူခဲ့ေနာ္"
ဒီေန႔ သူတို႔ေလးေတြကို
“မိဘလုပ္ေကြ်းျခင္းမဂၤလာ” အေၾကာင္း ေျပာျပရမည့္ေန႔ပါလား။ "ေႂကြးေဟာင္းလည္း ဆပ္၊
ေႂကြးသစ္လည္းခ်" သည့္ ဘုရားေလာင္း ေက်းမင္းဇာတ္က စိတ္ထဲမွာ ေပၚလာသည္။ အေႂကြးသေဘာ
မဟုတ္ဘဲ၊ သိအပ္၊ ခံစားအပ္၊ တံု႔လွယ္အပ္ေသာ နိယာမဓမၼအျဖစ္ နားလည္ေအာင္ ေျပာျပခ်င္လွသည္။
ဒါမွ ေက်းဇူးအလွကို ျမင္ႏိုင္မည္၊ မဲျပာ ပုဆိုးႏွင့္ေတာ့ သူတို႔ေလးေတြကို မဆြဲေဆာင္ႏိုင္။
ဝတၲရားဆိုတာထက္၊ အလွတရားအျဖစ္
နားလည္ တံု႔ဆပ္ျခင္းက ပို၍ ေလးနက္ခမ္းနားေၾကာင္းကို သိေစခ်င္သည္။ ထိုအလွကို စာနာျခင္းျဖင့္သာ
နားလည္ခံစားႏိုင္ၾကမည္။ တေလာက "နံရံကပ္ပိုစတာ” ေလးတစ္ခုကို ဖတ္လိုက္ရသည္၊
"ငါအိုေသာအခါတဲ့"။ မိအို၊ ဖအိုမ်ားကို စာနာဖို႔အေရး၊ ထိမိေသာ သတိေပးမႈေလးမ်ားပင္၊
မည္သူ၏ လက္ရာမွန္း မသိရေပမင့္ သာဓုအႀကိမ္ႀကိမ္ ေခၚမိသည္၊ ဖတ္သူ႕ရင္ကို ထြင္းႏိုင္ေပစြ၊
စာျမည္းအျဖစ္ ျပရလွ်င္ “ေခတ္သစ္ နည္းပညာ သစ္ေတြကို နားမလည္တဲ့အခါ မေလွာင္ပါႏွင့္၊ ငယ္ငယ္တုန္းက
“ဘာေၾကာင့္ဆိုတဲ့” ေမးခြန္းေတြကို အႀကိမ္ႀကိမ္ ေျဖေပးခဲ့တာ သတိရပါ” တဲ့၊ ဒီစာစုထဲက
သေဘာထားေလးေတြ ျပန္႔ႏွံ႔ေစခ်င္ လွပါဘိ၊
ေဟာ .. ျငင္းသံ၊ ခံုသံႏွင့္
သူတို႔ေလးေတြ ေရာက္လာၾကၿပီ၊ ေကာင္းျမတ္ထြန္း ဦးေဆာင္တဲ့ ေယာက္်ားေလး တသိုက္၊ သူငယ္မေတြေကာ
-
“လာၾကၿပီလား၊ ညီမေလးေတြေကာ”
“ေစာင္းတန္းထိပ္မွာ က်န္ခဲ့တယ္ ဘုန္းဘုန္း၊ ဟို ...ပိုက္ဆံေတာင္းတဲ့ အဖြားႀကီးနားမွာ
ၾကည့္ေနၾက တယ္”
အင္း ... ဒါမိန္းကေလးေတြရဲ႕ဗီဇပဲ၊
သနားမယ္၊ ၾကင္နာမယ္၊ သိပ္မၾကာလိုက္၊ ညီမေလးေယာက္ တက္လာ ၾကသည္၊ ေရာက္သည္ႏွင့္ ...
“ဘုန္းဘုန္း အဖြားႀကီးသနားပါတယ္
... ပိုက္ဆံကလည္း မရဘူး၊ ဖ်ားလည္းဖ်ားေနတယ္၊ အဲဒါ ႏြယ္နီတို႔ ဝိုင္းေပး ခဲ့ၾကတယ္”
“ေအး ... ေအး ေကာင္းတာေပါ့ကြယ္
... ထိုင္ၾက ... ထိုင္ၾက”
“ယမင္းတို႔ ဖြားဖြားအ႐ြယ္ပဲရွိမယ္
... သူ႔မွာ သားသမီး ေက်ာေထာက္ေနာက္ခံ မရွိဘူးလားမသိဘူးေနာ္ ဘုန္းဘုန္း”
“မေျပာတတ္ပါဘူးကြယ္”
လမ္းေတြမွာ၊ ဘုရားေစာင္းတန္းမွာ
ခုလို ကိုးရာမဲ့ ႐ြယ္အိုတို႔ကိုျမင္တိုင္း ကိုယ္တိုင္ထိုေမးခြန္းကို ျပဳမိရၿမဲ၊ သားသမီးမရွိဘူးလား၊
အိမ္ေထာင္မျပဳခဲ့ေသာ ကိုယ္တည္းလား၊ ေဆြမ်ိဳးမဲ့လား၊ သို႔မဟုတ္ ... ရွိလ်က္ႏွင့္
... စသည့္ေမးခြန္းတို႔ ဆင့္ရၿမဲ၊
“ရွိလည္းတခ်ိဳ႕ ျဖစ္တာပါပဲ၊
သားတို႔အိမ္နားက ကို(....) ဆိုတဲ့လူဆို သူ႔အေမႀကီးပစ္ထားတာ၊ လာရင္လည္း ေအာ္ေန၊ ဆူေနတာဘဲ”
ရန္ႏိုင္ထြန္း၏ ကိုယ္ေတြ႕စကား၊
ဟုတ္ေလာက္သည္။ တခ်ိဳ႕ေသာသူတို႔သည္ “သားမယားကို လုပ္ေကြ်းေမြးျမဴျခင္း မဂၤလာမွာ ထက္သန္သေလာက္၊
မိဘကို လုပ္ေကြ်းေစာင့္ေရွာက္ျခင္းမဂၤလာ” ကိုမူ ယြင္းခြ်တ္လြယ္ၾကသည္။ စုန္ေရ၏ အလ်ဥ္ႏွင့္
ဆန္ေရ၏ အဟုန္တို႔သည္ မညီႏိုင္။
မည္သို႔ဆိုေစ၊ လူအိုလူမင္းတို႔ကိုလည္း
“ကိုယ့္အားကိုယ္ကိုးေသာအေလ့ကို ေလွ်ာ့မခ်ေစခ်င္၊ “ျမန္မာ အို၊ ေက်ာင္းႀကိဳ၊ ေက်ာင္းၾကား”
ဆိုသည့္ စကားကို “အခ်င္းခ်င္း ေတြ႔ဆံုၾကျခင္း” ျဖင့္ အစားထိုးသင့္ၾကသည္။ ရိပ္သာမ်ား
ဥပုသ္ေက်ာင္းမ်ားသို႔ သြားေရာက္ေလ့ရွိသည္မွာ ကုသိုလ္ေရးသက္သက္ျဖစ္၍ ေလာကီကိစၥ လူမႈေရးမ်ား
ေဆြးေႏြး ႏွီးေႏွာရန္၊ ဘာသာတူဘာသာျခားအားလံုး ပါဝင္ႏိုင္သည့္ တစ္ပါတ္တစ္ႀကိမ္စသည္ ဆံုစည္းမႈရွိႏိုင္လွ်င္
ေကာင္းေပမည္၊ အခ်င္းခ်င္း ေဖးမ႐ိုင္းပင္းျခင္းျဖင့္ မိမိတို႔၏ ေနညိဳဆည္းဆာသည္ ပို၍
ေတာက္ပလာႏိုင္ေပသည္၊ “ဇရာ ဒုဗၺလ” ေနရာမွာ “ဇရာ သမဂၢ” ျဖင့္ အစားထိုးၾကမည္။ သူတို႔ႏိုင္ငံေတြမွာဆို
ပင္စင္နာမ်ားကလာပ္မွသည္ ေလျဖတ္ခံေယာက္်ားမ်ား၏ ဇနီးမ်ားကလာပ္လို အဖြဲ႕မ်ိဳးထိရွိသည္တဲ့၊
လိုလားအပ္တဲ့ ဓေလ့ေပပဲ၊ သည္မွာ ကူးစက္ေစခ်င္လွပါဘိ၊
“ဘုန္းဘုန္း အဲဒီလိုလူမွာေကာ
အျပစ္မရွိဘူးလား”
အေတြးလ်င္ကို ေကာင္းျမတ္ထြန္း၏
ေမးခြန္းက တန္႔ေစသည္၊ ခုနက “ပုတၲဒါရႆ မဂၤလာ” အားေကာင္းၿပီး “မာတာပိတု ဥပ႒ာန မဂၤလာ”
ခ်ိဳ႕တဲ့ သူကို ေမးေၾကာင္း အမွတ္ရသည္။
“ရွိတာေပါ့ ကိုေကာင္းရဲ႕၊
ခုဘဲသားတို႔ အဲဒီလူကို ကဲ့ရဲ႕ေနၾကၿပီ မဟုတ္လား၊ ယဥ္ေက်းတဲ့ လူအသိုင္းအဝိုင္းက ေက်းဇူးမဲ့သူအျဖစ္
အထင္အျမင္ေသးၾကမယ္၊ ေလာကဝတ္မေက်ေတာ့ အေနခက္၊ ဓမၼဝတ္ မေက်ေတာ့ အေသခက္ဆိုတာ ဓမၼတာပဲ သားရဲ႕”
"ေနာက္ၿပီး သားတို႔ၾကားဖူးသားဘဲ၊
တန္ျပန္ သက္ေရာက္မႈ နိယာမဆိုတာေလ"
ေမာင္ႏွမတစ္စု အနားတိုးလာၿပီး
ေနရာယူၾကရင္း နားစြင့္ေနၾကဟန္ ေတြ႕ရ၍ ...
“ေကာင္းတာလုပ္ထားမွ ေကာင္းက်ိဳးက
သက္ေရာက္မွာ၊ ေပးမွာ၊ လုပ္မထားတဲ့ ဝတၲရားခ်ိဳ႕သူမ်ိဳးကို ဘယ္က ေကာင္းက်ိဳး သက္ေရာက္ႏိုင္ပါ့မလဲကြယ္”
ဘုရားလက္ထက္က ပုဏၰားႀကီးနဲ႔
သားသံုးေယာက္ဇာတ္က ေခါင္းထဲေပၚလာေပမင့္၊ ပို၍ လတ္ဆတ္မယ္ ထင္သည့္ (ဇာတကကို မွီးဟန္ရွိသည့္)
ဂ်ပန္ပံုျပင္ေလးကို ေ႐ြးလိုက္ကာ “ဒီလိုပဲ မေကာင္းတာလုပ္ထားရင္လဲ မေကာင္းမႈက သက္ေရာက္လာတာဘဲကြဲ႕၊
ကိုယ္က ေပးရမည့္အခ်ိန္မွာ တာဝန္မဲ့ခဲ့ရင္၊ ကိုယ္ယူရမည့္ အခ်ိန္က်လည္း တာဝန္မဲ့ခံရမွာပဲ၊
တခါတုန္းက မိသားစုတစ္စုမွာ အဖိုးအိုႀကီး တစ္ေယာက္လည္း ပါဝင္ပါသတဲ့၊ အဲဒီအဖိုးအိုႀကီးဟာ
အသက္ကႀကီးလာေတာ့ စားရာေသာက္ရာမွာလည္း ဟန္မရ၊ စကားေျပာရာလည္း ဝင္ပါဆိုေတာ့ ေနရာတကာမွာ႐ႈပ္တယ္လို႔
ျမင္လာၾကသတဲ့၊ အဲဒါေၾကာင့္ သူရဲ႕ေခြ်းမျဖစ္သူက မသက္ၾကည္ဘူးတဲ့၊ ဒီေတာ့ အဖိုးႀကီးရဲ႕
သားျဖစ္သူ ကလည္း သူဇနီးက မသက္ၾကည္ေတာ့ သူကလည္း မၾကည္ျဖဴေတာ့ဘူးတဲ့၊"
“ေမေမနဲ႔ ဖြားဖြားနဲ႔လည္း
စကားမ်ားတယ္ ဘုန္းဘုန္း”
“ဟဲ့ ... ညီညီေဝထြန္း”
"ေအး ... ေအး ေနာက္မျဖစ္ေအာင္
ေျပာရမွာေပါ့ကြယ္၊ ကဲ ... ဆက္ရေအာင္၊ အဲဒီလို အဖိုးႀကီးကို မလိုလား ၾကေတာ့ စြန္႔ပစ္ၾကဖို႔
လင္မယားႏွစ္ေယာက္ တိုင္ပင္ၾကပါသတဲ့၊အဖိုးႀကီးကို ျခင္းေတာင္းထဲထည့္ကာ ပစ္လိုက္ၾကဖို႔
ဆံုးျဖတ္ၿပီး အစီအစဥ္အတိုင္း လုပ္ေနၾကတာကို သူတို႔ရဲ႕ သားငယ္ေလးက ျမင္ေတာ့ “ဘာလုပ္မလို႔လဲ
အေဖလို႔” ေမးတဲ့အခါ “ဒီအဖိုးႀကီးကို ျခင္းေတာင္းထဲ ထည့္ၿပီး သြားပစ္မလို႔” လို႔ ေျပာလိုက္ပါသတဲ့။"
“ေတာ္ေတာ္ဆိုးတာဘဲ”
“ရက္စက္တယ္”
ေမာင္ႏွမေတြထဲက ထြက္ေပၚတဲ့
အသံေလးေတြ၊ ဘယ္သူဆီက ထြက္လာသည္ျဖစ္ေစ၊ ဒီအသံေလးဟာ သူတို႔ေလးအားလံုးကို ကိုယ္စားျပဳမွာပါဟု
ေတြးရင္း စကားကို ဆက္လိုက္သည္၊ သ႔ူအေဖရဲ႕ စကားကိုလည္း ၾကားေရာ သားကေလးက “အေဖ ဒါဆိုရင္
ျခင္းေတာင္းႀကီး ျပန္ယူခဲ့ေနာ္” လို႔ မွာလိုက္ပါသတဲ့ “ဘာလုပ္မလို႔လဲ သားရဲ႕” လို႔ သူ႔အေဖက
ျပန္ေမးေတာ့ "သားအလွည့္က်ရင္လည္း အေဖ့ကို ထည့္ရဦးမွာေလ” လို႔ ေျဖလိုက္ပါသတဲ့။
အဲဒီေတာ့မွ ဖခင္ျဖစ္သူဟာ
အသိတရား ရသြားေရာတဲ့။ အႀကံဆိုးကို မလုပ္ၾကေတာ့ဘူးတဲ့။ ပံုျပင္ဆံုးေတာ့ ေမာင္ႏွမတေတြ
ၿပံဳးေနၾကသည္။ ၾကည္ၾကည္ႏူးႏူး အၿပံဳးေလးမ်ား၊ ဒီအၿပံဳးေလးေတြ ထာဝရ ဆင္ႏိုင္ၾကပါေစလို႔
ရင္မွာ ဆႏၵျပဳေနမိသည္ေလ။
No comments:
Post a Comment