၃၂ ေကာဌာသတရားဆိုတာ

အပုတ္ေကာင္ ရုပ္ေဆာင္ထားတဲ့ ဒီခႏၶာကိုယ္မွာ ဆံပင္ အေမႊး ေျခသည္း လက္သည္း သြား အေရ အသား အေၾကာ အရိုး ရိုးတြင္းခ်င္ဆီ အညိွ ႏွလုံး အသည္း အေျမွး အဖ်ဥ္း အဆုတ္ အူမ အူသိမ္ အစာသစ္ အစာေဟာင္း သည္းေျခ သလိပ္ ျပည္ ေသြး ေခြ်း အဆီခဲ မ်က္ရည္ ဆီၾကည္ တံေတြး ႏွပ္ အေစး က်င္ငယ္ (၃၂)ေကာဌာသ တရားေတြကို ရွဳျပီးေနၾကလို႔ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးက မိန္႔မွာေတာ္မူတယ္” ဒီအတိုင္း က်င့္ျပီး သာသနာမွာ ေပ်ာ္ေနၾကတယ္ဆိုတာကို ေဟာျပပါတယ္။ဒကာမၾကီးေရ တခါတရံ အသုဘေတာင္ သုဘလို႔ ထင္တက္ၾကတယ္မဟုက္လား တျခား အေၾကာင္းမ်ား ဘုရားေဟာတာ ရွိေသးလား ဘုရားလို႔ ထပ္ျပီး ေမးေလ်ာက္ပါတယ္။ အရွင္ျမတ္က ဘုရင္ၾကီး ဘုရားေဟာသည့္ ေနာက္တခ်က္ကေတာ့ “ခ်စ္သား ရဟန္းတို႔ သင္တို႔ဟာ ရူပါရုံ သဒၵါရုံ ဂႏၶာရုံ ရသာရုံ ေဖာဌဗၺာရုံ ဓမၼာရုံ ဆိုတဲ့ အာရုံ (၆)ပါး အေပၚမွာ အမွတ္မမွားၾကဘို႔ ေစာင့္စည္းၾကဘို႔ မေစာင့္စည္းရင္ မက္ေမာျခင္း ႏွလုံးမသာျခင္းမ်ား ျဖစ္မယ္ ဒါေၾကာင့္ အာရုံ ေျခာက္ပါးကို ေစာင့္စည္းျပီး ေနပါလို႔ မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္” ဒီအတိုင္း ပ်ိဳျမစ္နဳနယ္ ငယ္ရြယ္ေသာ ရဟန္းေတြဟာ ကာမဂုဏ္အေပၚမွာ မေပ်ာ္ျမဴးပဲ အသက္ထက္ဆုံး က်င့္တာမို႔ သာသနာကို တည္ေစတယ္လို႔ ေဟာျပပါတယ္။ မွန္ပါတယ္ အလြန္မြန္ျမတ္ေသာ တရားပါ ဦးဇင္းတို ့ေတာင္ ကုိယ္ နဳတ္ စိတ္ကို မေစာင့္ထိန္းပဲ သတိလြက္ကာ ဣေျႏၵကို မေစာင့္စည္းပဲ သြားေတာ့ တက္မက္မွဳတရားေတြ ျဖစ္ပါတယ္ ဒီတရားေတာ္ကို အက်ဥ္းခ်ဳံးရင္ ရဟန္းပ်ိဳတပါးဟာ အရြယ္မ်ိဳးစုံး အမ်ိဳးသမီးေတြနဲ႔ ရင္ဆိုင္ရတဲ့အခါမွာ အေမ ႏွမ သမီးအရြယ္လို႔ ဆက္ဆံဘို႔ ဒါထက္ ၃၂ေကာဌာသလို႔ ရွဳျမင္ဘို႔ ဒါထက္ ဣျႏၵိယသံ၀ရသီလလုံျခဳံျပီး ေနထိုင္ ၾကမယ္ဆို သာသနာမွာ ေပ်ာ္ေမြ႔နိဳင္မည္ဆိုတာကို မွတ္သားေလ့လာ သိရွိရပါတယ္။

စစ္ကိုင္းျမိဳ ့ေရႊမင္း၀ံရပ္ မင္း၀ံေတာင္ရိုး မဟာကံ့ေကာ္ျမိဳင္ေက်ာင္းတိုက္ ေအာင္မဂၤလာကန္ေတာ္ၾကီး အတြင္း၌ တည္ထားကိုးကြယ္လွ်က္ရွိေသာ ေအာင္ေျမသစၥာဆုေတာင္းျပည့္ နဂါရံု ျမတ္စြားဘုရား တည္ထားျပီးစီး ေအာင္ျမင္နိုင္ေရးအတြက္ သဒၵါတရား နည္းမ်ားမဆို ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းနိုင္ပါေၾကာင္း သဒၵါၾကည္လင္ ပါရမီရွင္အေပါင္း သူေတာ္ေကာင္းတို ့အား အသိေပးေၾကျငာအပ္ပါသည္။ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းရန္ လိပ္စာ - စစ္ကိုင္းျမိဳ ့၊ ေရႊမင္း၀ံရပ္ ၊ မင္း၀ံေတာင္ရိုး ၊ မဟာကံ့ေကာ္ျမိဳင္ေက်ာင္းတိုက္ ဆရာေတာ္ဦးၾသသဓ

Monday, May 6, 2013

ကုန္သြယ္မႈခ်င္း တူပါလ်က္ အက်ိဳးရခ်င္း ျခားနားခ်က္

 
အခါတပါး၌ အရွင္သာရိပုတၱရာသည္ ျမတ္စြာဘုရားအား ဤသို႔ ေမးေလွ်ာက္ေလ၏။
(၁) ျမတ္စြာဘုရား ဤေလာက၌ အခ်ိဳ႔ေသာသူ၏ ႀကိဳးစားအားထုတ္ ျပဳလုပ္အပ္ေသာ ကုန္သြယ္မႈသည္ အျခားသူတို႔၏ ကုန္သြယ္မႈႏွင့္ ကုန္သြယ္မႈခ်င္း တူမွ်သည္သာျဖစ္ပါလ်က္ ရႈံး၏၊ 
ယင္းသို႔ ျဖစ္ျခင္းကား အဘယ္အေၾကာင္းေၾကာင့္ပါနည္း။


(၂) အခ်ိဳ႔ေသာသူ၏ ႀကိဳးစားအားထုတ္ ျပဳလုပ္အပ္ေသာ ကုန္သြယ္မႈသည္ အျခားသူတို႔၏ ကုန္သြယ္မႈႏွင့္ ကုန္သြယ္မႈခ်င္း တူမွ်သည္သာျဖစ္ပါလ်က္ ရည္မွန္းသေလာက္ မရ၊ 
ယင္းသို႔ ျဖစ္ျခင္းကား အဘယ္အေၾကာင္းေၾကာင့္ပါနည္း။

(၃) အခ်ိဳ႔ေသာသူ၏ ႀကိဳးစားအားထုတ္ ျပဳလုပ္အပ္ေသာ ကုန္သြယ္မႈသည္ အျခားသူတို႔၏ ကုန္သြယ္မႈႏွင့္ ကုန္သြယ္မႈခ်င္း တူမွ်သည္သာျဖစ္ပါလ်က္ရည္မွန္းသည့္အတိုင္း ရ၏၊
ယင္းသို႔ ျဖစ္ျခင္းကား အဘယ္အေၾကာင္းေၾကာင့္ပါနည္း။

(၄)  အခ်ိဳ႔ေသာသူ၏ ႀကိဳးစားအားထုတ္ ျပဳလုပ္အပ္ေသာ ကုန္သြယ္မႈသည္ အျခားသူတို႔၏ ကုန္သြယ္မႈႏွင့္ ကုန္သြယ္မႈခ်င္း တူမွ်သည္သာျဖစ္ပါလ်က္ ရည္မွန္းသည္ထက္ ပို၍ ရ၏၊ 
ယင္းသို႔ ျဖစ္ျခင္းကား အဘယ္အေၾကာင္းေၾကာင့္ပါနည္း။

ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရားက ဤသို႔ ေျဖၾကား မိန္႔ေတာ္မူေလ၏။
(၁) သာရိပုတၱရာ၊ အခ်ိဳ႔ေသာသူသည္ ရဟန္းပုဏၰားတို႔အား “အရွင္ဘုရား၊ အလိုရွိေသာပစၥည္းကို ေျပာပါ”ဟု ဖိတ္ၾကားျပီး ထိုပစၥည္းကို မလွဴဒါန္းေခ်၊ 
ထိုသူသည္ ထိုဘဝမွ စုေတ၍ ဤဘဝသို႔ ေရာက္လာျပီး ကုန္သြယ္မႈ ျပဳလုပ္ေသာအခါ ရႈံးရ၏။


(၂) အခ်ိဳ႔ေသာသူသည္ ရဟန္းပုဏၰားတို႔အား “အရွင္ဘုရား၊ အလိုရွိေသာပစၥည္းကို ေျပာပါ”ဟု ဖိတ္ၾကားျပီး ရည္မွန္းထားသည့္အတိုင္း မေပးလွဴဘဲ နည္းနည္းသာ ေပးလွဴ၏၊  
ထိုသူသည္ ထိုဘဝမွ စုေတ၍ ဤဘဝသို႔ ေရာက္လာျပီး ကုန္သြယ္မႈ ျပဳလုပ္ေသာအခါ ရည္မွန္းသေလာက္ မရ။

(၃)  အခ်ိဳ႔ေသာသူသည္ ရဟန္းပုဏၰားတို႔အား “အရွင္ဘုရား၊ အလိုရွိေသာပစၥည္းကို ေျပာပါ”ဟု ဖိတ္ၾကားျပီး ရည္မွန္းထားသည့္အတိုင္း ေပးလွဴ၏၊  
ထိုသူသည္ ထိုဘဝမွ စုေတ၍ ဤဘဝသို႔ ေရာက္လာျပီး ကုန္သြယ္မႈ ျပဳလုပ္ေသာအခါ ရည္မွန္းသည့္အတိုင္း ရ၏။

(၄)  အခ်ိဳ႔ေသာသူသည္ ရဟန္းပုဏၰားတို႔အား “အရွင္ဘုရား၊ အလိုရွိေသာပစၥည္းကို ေျပာပါ”ဟု ဖိတ္ၾကားျပီး ရည္မွန္းထားသည္ထက္ ပို၍ ေပးလွဴ၏၊   
ထိုသူသည္ ထိုဘဝမွ စုေတ၍ ဤဘဝသို႔ ေရာက္လာျပီး ကုန္သြယ္မႈ ျပဳလုပ္ေသာအခါ ရည္မွန္းသည္ထက္ ပို၍ ရ၏။ 

သာရိပုတၱရာ၊ ဤသည္လွ်င္ ကုန္သြယ္မႈခ်င္း တူမွ်သည္သာ ျဖစ္လ်က္ ရႈံးျခင္း၊ ရည္မွန္းသေလာက္ မရျခင္း၊ ရည္မွန္းသေလာက္ ရျခင္း၊ ရည္မွန္းသည္ထက္ ရျခင္း၏ အေၾကာင္းေပတည္း။

အံ-စတုကၠ၊ ဒု-ပဏၰာသက၊ အပဏၰကဝဂ္၊ ၉-ဝဏိဇၨသုတ္။

No comments:

Post a Comment