၃၂ ေကာဌာသတရားဆိုတာ

အပုတ္ေကာင္ ရုပ္ေဆာင္ထားတဲ့ ဒီခႏၶာကိုယ္မွာ ဆံပင္ အေမႊး ေျခသည္း လက္သည္း သြား အေရ အသား အေၾကာ အရိုး ရိုးတြင္းခ်င္ဆီ အညိွ ႏွလုံး အသည္း အေျမွး အဖ်ဥ္း အဆုတ္ အူမ အူသိမ္ အစာသစ္ အစာေဟာင္း သည္းေျခ သလိပ္ ျပည္ ေသြး ေခြ်း အဆီခဲ မ်က္ရည္ ဆီၾကည္ တံေတြး ႏွပ္ အေစး က်င္ငယ္ (၃၂)ေကာဌာသ တရားေတြကို ရွဳျပီးေနၾကလို႔ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးက မိန္႔မွာေတာ္မူတယ္” ဒီအတိုင္း က်င့္ျပီး သာသနာမွာ ေပ်ာ္ေနၾကတယ္ဆိုတာကို ေဟာျပပါတယ္။ဒကာမၾကီးေရ တခါတရံ အသုဘေတာင္ သုဘလို႔ ထင္တက္ၾကတယ္မဟုက္လား တျခား အေၾကာင္းမ်ား ဘုရားေဟာတာ ရွိေသးလား ဘုရားလို႔ ထပ္ျပီး ေမးေလ်ာက္ပါတယ္။ အရွင္ျမတ္က ဘုရင္ၾကီး ဘုရားေဟာသည့္ ေနာက္တခ်က္ကေတာ့ “ခ်စ္သား ရဟန္းတို႔ သင္တို႔ဟာ ရူပါရုံ သဒၵါရုံ ဂႏၶာရုံ ရသာရုံ ေဖာဌဗၺာရုံ ဓမၼာရုံ ဆိုတဲ့ အာရုံ (၆)ပါး အေပၚမွာ အမွတ္မမွားၾကဘို႔ ေစာင့္စည္းၾကဘို႔ မေစာင့္စည္းရင္ မက္ေမာျခင္း ႏွလုံးမသာျခင္းမ်ား ျဖစ္မယ္ ဒါေၾကာင့္ အာရုံ ေျခာက္ပါးကို ေစာင့္စည္းျပီး ေနပါလို႔ မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္” ဒီအတိုင္း ပ်ိဳျမစ္နဳနယ္ ငယ္ရြယ္ေသာ ရဟန္းေတြဟာ ကာမဂုဏ္အေပၚမွာ မေပ်ာ္ျမဴးပဲ အသက္ထက္ဆုံး က်င့္တာမို႔ သာသနာကို တည္ေစတယ္လို႔ ေဟာျပပါတယ္။ မွန္ပါတယ္ အလြန္မြန္ျမတ္ေသာ တရားပါ ဦးဇင္းတို ့ေတာင္ ကုိယ္ နဳတ္ စိတ္ကို မေစာင့္ထိန္းပဲ သတိလြက္ကာ ဣေျႏၵကို မေစာင့္စည္းပဲ သြားေတာ့ တက္မက္မွဳတရားေတြ ျဖစ္ပါတယ္ ဒီတရားေတာ္ကို အက်ဥ္းခ်ဳံးရင္ ရဟန္းပ်ိဳတပါးဟာ အရြယ္မ်ိဳးစုံး အမ်ိဳးသမီးေတြနဲ႔ ရင္ဆိုင္ရတဲ့အခါမွာ အေမ ႏွမ သမီးအရြယ္လို႔ ဆက္ဆံဘို႔ ဒါထက္ ၃၂ေကာဌာသလို႔ ရွဳျမင္ဘို႔ ဒါထက္ ဣျႏၵိယသံ၀ရသီလလုံျခဳံျပီး ေနထိုင္ ၾကမယ္ဆို သာသနာမွာ ေပ်ာ္ေမြ႔နိဳင္မည္ဆိုတာကို မွတ္သားေလ့လာ သိရွိရပါတယ္။

စစ္ကိုင္းျမိဳ ့ေရႊမင္း၀ံရပ္ မင္း၀ံေတာင္ရိုး မဟာကံ့ေကာ္ျမိဳင္ေက်ာင္းတိုက္ ေအာင္မဂၤလာကန္ေတာ္ၾကီး အတြင္း၌ တည္ထားကိုးကြယ္လွ်က္ရွိေသာ ေအာင္ေျမသစၥာဆုေတာင္းျပည့္ နဂါရံု ျမတ္စြားဘုရား တည္ထားျပီးစီး ေအာင္ျမင္နိုင္ေရးအတြက္ သဒၵါတရား နည္းမ်ားမဆို ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းနိုင္ပါေၾကာင္း သဒၵါၾကည္လင္ ပါရမီရွင္အေပါင္း သူေတာ္ေကာင္းတို ့အား အသိေပးေၾကျငာအပ္ပါသည္။ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းရန္ လိပ္စာ - စစ္ကိုင္းျမိဳ ့၊ ေရႊမင္း၀ံရပ္ ၊ မင္း၀ံေတာင္ရိုး ၊ မဟာကံ့ေကာ္ျမိဳင္ေက်ာင္းတိုက္ ဆရာေတာ္ဦးၾသသဓ

Saturday, May 18, 2013

"ဆရာ-ဒကာ ဆက္ဆံေရး…"



ဆရာဆိုတာ ဘုရားသားေတာ္ေတြျဖစ္တဲသံဃာကိုေျပာတာပါ။
ဒကာဆိုတာက လူပုဂၢိဳလ္ေတြကိုဆိုလိုပါတယ္။
ဆရာက တရားရွာသူေတြျဖစ္တယ္။
တရားရွာရမွာလည္း အစားမစားပဲရွာလို႕မရပါ။
ဒါေၾကာင့္အစားဟာလိုအပ္ပါတယ္။
ဒကာက အစားရွာသူေတြျဖစ္တယ္။
အစားရွာရမွာလည္း တရားနဲ႕ကင္းလို႕မရပါ။
ဒါေၾကာင့္တရားဟာလိုအပ္ပါတယ္။
အစားနဲ႕တရားဟာ မွ်တဖုိ႕လိုအပ္ပါတယ္။
ဘာကိုဘဲရွာရွာ နိဗၺာန္ရရာ ရေၾကာင္းအတြက္ အေထာက္အပံ့ ျဖစ္ဖို႕လိုအပ္ပါတယ္။
ဒကာအေနနဲ႕က ဒီဘုန္းႀကီးဟာ တရားေဟာေကာင္းလို႕၊
နာမည္ႀကီးလို႕၊ဘြဲ႕ေတာ္ေတြအမ်ားႀကီးရလို႕
ေမ်ာ္ျမင္ၿပီးခ်ဥ္းကပ္၊ဆက္ဆံတာမ်ိဳးမျဖစ္သင့္ပါဘူး။
ဒီလိုပဲ
ဆရာအေနနဲ႕လည္း ဒီတကာက လွဴႏိုင္တမ္းႏိုင္လို႕၊
ခ်မ္းသာလြန္းလို႕၊ အာဏာရွိလို႕၊
ေမ်ာ္ျမင္ၿပီးခ်ဥ္းကပ္၊ဆက္ဆံတာမ်ိဳးမျဖစ္သင့္ပါဘူး။
ဒကာက အစားေပး၊ တရားယူ။
ဆရာက တရားေပး၊အစားယူ။
တစ္ဖက္ဖက္ကေပးေနရမယ္။
မေပးဘဲယူရင္ အလကားယူတာပဲ။
အလကားယူရင္ အလကားလူပဲ။
ဆရာဆိုရင္လည္း အလကားသံဃာပဲ။
သံုးစြဲတဲ့ပစၥည္းတိုင္းမွာ တန္ဖိုးတစ္ခုရွိၿပီးသားျဖစ္တယ္။
တန္ဖိုးေပးၿပီးသံုးစြဲမွ တန္ဖိုးရွိတဲ့လူျဖစ္မယ္။
ဘာတန္ဖိုးလဲ။
ဒကာက အစားလွဴၿပီး တရားယူရမယ္။
ဆရာက အစားယူၿပီး တရားလွဴရမယ္။
ဒါမွ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ တန္ဖိုးရွိသူျဖစ္ၾကမယ္။
ဒါဟာတြန္းအားျဖစ္တယ္လို႕ ဘုရားေဟာခဲ့ပါတယ္။

(ဓမၼေဘရီ အရွင္ဝီရိယ-ေတာင္စြန္း)


++++++++++++++++++

No comments:

Post a Comment